Onderstaande artikelen kun je rechtstreeks bestellen bij de kunstenaar en veilig via exto afrekenen.Meer kunst kopen kan in de webshop van www.exto.nl.

* De levertijd van de werken is < 1 week
* Het werk kan binnen veertien werkdagen retour gestuurd worden
* Betaling mogelijk via overschrijving of iDeal
* Prijzen zijn incl. verzendkosten binnen Nederland

(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Audresselles

Audresselles

Normandische en Bretonse kusten hebben me altijd gefascineerd. Ruig. Oer. En voor wat Normandië betreft ook nog eens geteisterd door de invasie aan het einde van de Tweede Wereld Oorlog. Bij deze aquarel heb ik tevens de kleuren van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009) gebruikt. Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Zijn werk valt daardoor te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer hem in mijn aquarellen hem volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. En daar dan een eigen invulling te geven. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Audresselles - Côte d'Opale

Audresselles - Côte d'Opale

Audresselles is een klein dorp tussen Boulogne-sur-Mer en Calais. Het ligt prachtig aan de Côte d'Opale. We komen er bijna elk jaar, omdat het amper 350 km van huis verwijderd ligt. Het licht is er, zoals aan bijna alle kusten, fantastisch. Vooral aan het einde van de dag, en bij laag water (marée basse). Wandelingen door het ruige duingebied en het brede strand geven me inspiratie. Vooral bij laag water vallen de massieve donkere, door de zee geplette stenen droog, overdekt met bijna lichtgevend groen zeewier. Soms gaat alles gebukt onde zware luchten; het blijft immers de noorkant van Normandië. Een inspirerende omgeving.
€75,00

Audresselles - marée basse (bij laag water)

Audresselles - marée basse (bij laag water)

Audresselles is een klein dorp tussen Boulogne-sur-Mer en Calais. Het ligt prachtig aan de Côte d'Opale. We komen er bijna elk jaar, omdat het amper 350 km van ons huis verwijderd ligt. Het licht is er, zoals aan bijna alle kusten, fantastisch. Vooral aan het einde van de dag, en bij laag water (marée basse). Wandelingen door het ruige duingebied en het brede strand geven me inspiratie. Vooral bij laag water vallen de massieve donkere, door de zee geplette stenen droog, overdekt met bijna lichtgevend groen zeewier. Soms gaat alles gebukt onde zware luchten; het blijft immers de noorkant van Normandië. Een inspirerende omgeving. De vermelde prijs is exclusief lijst en passepartout. De vermelde prijs is exclusief lijst en passepartout. De vermelde prijs is exclusief lijst en passe-partout.
€75,00

Christina's Farmhouse

Christina's Farmhouse

Sinds enige tijd ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door aan elk werk een bepaalde emotie toe te voegen. Zijn werk valt daardoor te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer hem in mijn aquarellen hem volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. En daar dan een eigen invulling te geven. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Fabriano). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€75,00

Dog-Days - The Swamp no.1

Dog-Days - The Swamp no.1

Tijdens de periode met extreem hete temperaturen (de hondsdagen / dog-days) in de zomer van 2019 begin ik aan een serie aquarellen, waarvan ik de kleuren en de sfeer relateer aan de stijl van de Amerikaanse (Maine, Pennsylvania) kunstenaars Andrew Wyeth en Ray Hendershot. Mijn thema: The Swamp (het moeras). No.1 is in klein formaat (21x21), de volgende steeds in het formaat 36x36. De sfeer is enigszins zompig, mysterieus zelfs misschien, maar wat ik probeer over te brengen is de verrotting, het vocht en de invloed van klimaat en natuur.  De vermelde prijs is steeds zonder lijst en/of passe-partout. De aquarel is gemaakt op 300-grams papier.
€75,00

Dog-Days - The Swamp no.2

Dog-Days - The Swamp no.2

Tijdens de periode met extreem hete temperaturen (de hondsdagen / dog-days) in de zomer van 2019 begin ik aan een serie aquarellen, waarvan ik de kleuren en de sfeer relateer aan de stijl van de Amerikaanse (Maine, Pennsylvania) kunstenaars Andrew Wyeth en Ray Hendershot. Mijn thema: The Swamp (het moeras). No.1 is in klein formaat (21x21), de volgende steeds in het formaat 36x36. De sfeer is enigszins zompig, mysterieus zelfs misschien, maar wat ik probeer over te brengen is de verrotting, het vocht en de invloed van klimaat en natuur.  De vermelde prijs is steeds zonder lijst en/of passe-partout. De aquarel is gemaakt op 300-grams papier.
€105,00

Dog-Days - The Swamp no.3

Dog-Days - The Swamp no.3

Tijdens de periode met extreem hete temperaturen (de hondsdagen / dog-days) in de zomer van 2019 begin ik aan een serie aquarellen, waarvan ik de kleuren en de sfeer relateer aan de stijl van de Amerikaanse (Maine, Pennsylvania) kunstenaars Andrew Wyeth en Ray Hendershot. Mijn thema: The Swamp (het moeras). No.1 is in klein formaat (21x21), de volgende steeds in het formaat 36x36. De sfeer is enigszins zompig, mysterieus zelfs misschien, maar wat ik probeer over te brengen is de verrotting, het vocht en de invloed van klimaat en natuur.  De vermelde prijs is steeds zonder lijst en/of passe-partout. De aquarel is gemaakt op 300-grams papier.
€105,00

Dog-Days - The Swamp no.4

Dog-Days - The Swamp no.4

Tijdens de periode met extreem hete temperaturen (de hondsdagen / dog-days) in de zomer van 2019 begin ik aan een serie aquarellen, waarvan ik de kleuren en de sfeer relateer aan de stijl van de Amerikaanse (Maine, Pennsylvania) kunstenaars Andrew Wyeth en Ray Hendershot. Mijn thema: The Swamp (het moeras). No.1 is in klein formaat (21x21), de volgende steeds in het formaat 36x36. De sfeer is enigszins zompig, mysterieus zelfs misschien, maar wat ik probeer over te brengen is de verrotting, het vocht en de invloed van klimaat en natuur.  De vermelde prijs is steeds zonder lijst en/of passe-partout. De aquarel is gemaakt op 300-grams papier.
€105,00

Dunes 01

Dunes 01

Mijn voorliefde voor zee en kusten heb ik nooit onder stoelen of banken gestopt. De combinatie van steeds onder invloed van het licht veranderende landschappen geeft me een ongelimiteerde vorm van inspiratie. Lucht, water en aarde veroorzaken, raken er verzeild zou ik bijna willen zeggen, in een nooit eindigende metamorfose, waar ook de wind zijn steentje aan bijdraagt. De kleuren van mijn duinlandschappen zijn geïnspireerd door het kleurenpalet van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth, een in Nederland, mijns inziens, nog te weinig geapprecieerde schilder. De vermelde prijs is exclusief lijst en/of passepartout.
€85,00

Dunes 02

Dunes 02

Mijn voorliefde voor zee en kusten heb ik nooit onder stoelen of banken gestopt. De combinatie van steeds onder invloed van het licht veranderende landschappen geeft me een ongelimiteerde vorm van inspiratie. Lucht, water en aarde veroorzaken, raken er verzeild zou ik bijna willen zeggen, in een nooit eindigende metamorfose, waar ook de wind zijn steentje aan bijdraagt. De kleuren van mijn duinlandschappen zijn geïnspireerd door het kleurenpalet van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth, een in Nederland, mijns inziens, nog te weinig geapprecieerde schilder. De vermelde prijs is exclusief lijst en/of passepartout.
€85,00

Dunes 03

Dunes 03

Mijn voorliefde voor zee en kusten heb ik nooit onder stoelen of banken gestopt. De combinatie van steeds onder invloed van het licht veranderende landschappen geeft me een ongelimiteerde vorm van inspiratie. Lucht, water en aarde veroorzaken, raken er verzeild zou ik bijna willen zeggen, in een nooit eindigende metamorfose, waar ook de wind zijn steentje aan bijdraagt. De kleuren van mijn duinlandschappen zijn geïnspireerd door het kleurenpalet van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth, een in Nederland, mijns inziens, nog te weinig geapprecieerde schilder. De vermelde prijs is exclusief lijst en/of passepartout.
€85,00

Dunes 04

Dunes 04

Mijn voorliefde voor zee en kusten heb ik nooit onder stoelen of banken gestopt. De combinatie van steeds onder invloed van het licht veranderende landschappen geeft me een ongelimiteerde vorm van inspiratie. Lucht, water en aarde veroorzaken, raken er verzeild zou ik bijna willen zeggen, in een nooit eindigende metamorfose, waar ook de wind zijn steentje aan bijdraagt. De kleuren van mijn duinlandschappen zijn geïnspireerd door het kleurenpalet van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth, een in Nederland, mijns inziens, nog te weinig geapprecieerde schilder. De vermelde prijs is exclusief lijst en/of passepartout.
€100,00

Farmhouse on a late autumn aftenoon

Farmhouse on a late autumn aftenoon

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door elk werk een stukje emotie mee te geven. Zijn werk valt te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer in mijn aquarellen hem niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.  
€75,00

Farm Houses, Maine

Farm Houses, Maine

Sinds enige tijd ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door aan elk werk een bepaalde emotie toe te voegen. Zijn werk valt daardoor te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer hem in mijn aquarellen hem volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. En daar dan een eigen invulling te geven. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Farmhouse Wyoming no.1

Farmhouse Wyoming no.1

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door elk werk een stukje emotie mee te geven. Zijn werk valt te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer in mijn aquarellen hem niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. Ik ben niet in Pennsylvania en Maine geweest , maar sommige landschappen (de Wastelands) in de staten Wyoming en Montana (waar ik wel ben geweest) lijken erg op de door Wyeth geschilderde landschappen. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€75,00

Farmhouse Wyoming no.2

Farmhouse Wyoming no.2

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door elk werk een stukje emotie mee te geven. Zijn werk valt te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer in mijn aquarellen hem niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. Ik ben niet in Pennsylvania en Maine geweest , maar sommige landschappen (de Wastelands) in de staten Wyoming en Montana (waar ik wel ben geweest) lijken erg op de door Wyeth geschilderde landschappen. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Hans Herr House

Hans Herr House

Sinds enige tijd ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door aan elk werk een bepaalde emotie toe te voegen. Zijn werk valt daardoor te plaatsen in het magisch realisme. Hans Herr House, ook wel bekend als het Christian Herr House, is een historisch huis in West Lampeter Township, Lancaster County, Pennsylvania. Het werd gebouwd in 1719 en is een Germaanse woning met een rechthoekige zandsteen van anderhalve verdieping. Andrew Wyeth schilderde (in aquarel) het in 1949. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Fabriano). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

La Baie du Slack

La Baie du Slack

La Baie du Slack ligt prachtig aan de Côte d'Opale, even buiten de badplaats Wimereux. We logeren er bijna elk jaar, omdat het amper 350 km van ons huis verwijderd ligt. Het licht is er, zoals aan bijna alle kusten, fantastisch. Vooral aan het einde van de dag, en bij laag water (marée basse). Wandelingen door het ruige duingebied en het brede strand geven me inspiratie. Vooral bij laag water vallen de massieve donkere, door de zee geplette stenen droog, overdekt met bijna lichtgevend groen zeewier. Hier en daar resten van oude Duitse bunkers. Meeuwen, resten van schelpdieren, zilverachtig licht. Soms gaat alles gebukt onde zware luchten; het blijft immers de noorkant van Normandië. Een inspirerende omgeving. De vermelde prijs is exclusief lijst en passepartout. De vermelde prijs is exclusief lijst en passe-partout.
€75,00

Lighthouse at Two Lights

Lighthouse at Two Lights

Ik heb me bij dit aquarel laten inspireren door een schilderij van Edward Hopper: Lighthouse at Two Lights (1929). Maar ook Hopper schilderde het in twee versies, waarvan het tweede als aquarel. Het Het Metropolitan Museum of Arts (New York) waar beide hangen geeft de volgende toelichting: In The Lighthouse at Two Lights Hopper isolated the dramatic silhouette of the 120-foot-high lighthouse tower and adjoining Coast Guard station against the open expanse of blue sky. Set o a rocky promontory in Cape Elisabeth, Maine - though no water is visible in the painting, the architecture is bathed in bright sunlight offset by dark shadows. Since 1914 Hopper had regularly summered in Maine, and this picture is one of three oils and several watercolors that he did of this site during summer 1929. To Hopper the lighthouse at Two Lights symobolised the solitary individual stoically facing the onslaught of change in an industrial society. The integrity and clarity of his work made Hopper a quiet force in American art for forty years and one of Marica's most popular artists. Ik heb me in mijn aquarel op zijn uitgangspunten gebaseerd. De vermelde prijs is exclusief lijst en passe-partout.
€95,00

Lighthouse Castle Hill

Lighthouse Castle Hill

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van een aantal Amerikaanse kunstenaars zoals Andrew Wyeth (Pennsylvania en Maine), Bradley Hendershot (Pennsyvania) en Edward Hopper (New York). Van Edward Hopper ben ik al tientallen jaren enorm onder de indruk. Veel van zijn werken heb ik ook live gezien. Alle drie behoren ze tot de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten .Het werk van Wyeth en Hendershot herken je aan hun beperkte palet van voornamelijk aardetinten. Ze werken precies en gedetailleerd, en soms gaan ze voorbij het pure realisme door elk werk een vreemd stukje emotie mee te geven. Hun werk valt daardoor soms te plaatsen in het magisch realisme. Dat geldt nog in meerdere mate voor het imponerende werk van Edward Hopper. Ik probeer ze in mijn aquarellen niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hen gecreëerde sfeer te concentreren. Castle Hill Lighthouse is gelegen aan Narragansett Bay in Newport, Rhode Island (USA) aan het einde van de historische Ocean Drive. Het is een actieve navigatiehulp voor schepen die de oostelijke doorgang ingaan, tussen Conanicut Island en Aquidneck Island. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Lighthouse Hill

Lighthouse Hill

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van een aantal Amerikaanse kunstenaars zoals Andrew Wyeth (Pennsylvania en Maine), Bradley Hendershot (Pennsyvania) en Edward Hopper (New York). Van Edward Hopper ben ik al tientallen jaren enorm onder de indruk. Veel van zijn werken heb ik ook live gezien. Alle drie behoren ze tot de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten .Het werk van Wyeth en Hendershot herken je aan hun beperkte palet van voornamelijk aardetinten. Ze werken precies en gedetailleerd, en soms gaan ze voorbij het pure realisme door elk werk een vreemd stukje emotie mee te geven. Hun werk valt daardoor soms te plaatsen in het magisch realisme. Dat geldt nog in meerdere mate voor het imponerende werk van Edward Hopper. Ik probeer ze in mijn aquarellen niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hen gecreëerde sfeer te concentreren. Mijn Lighthouse Hill is geïnspireerd door het gelijknamige schilderij van Edwar Hopper.uit 1927.  Lighthouse Hill is de naam van een heuvel in New York City, stadsdeel Staten Island. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Lighthouse Monhegan Island

Lighthouse Monhegan Island

Monhegan is een plantage in Lincoln County, Maine, Verenigde Staten, en gelegen  op een eiland, ongeveer 12 zeemijlen verwijderd van het vasteland. Zowel Andrew Wyeth als zijn zoon Jamie werden door het eiland en de vuurtoren geïnspireerd. Ik sluit me hierbij aan. De prijs is exclusief lijst en/of passe-partout.
€95,00

Midwinter Night

Midwinter Night

Geïnspireerd door de auquarellen van Andrew Wyeth en zijn 'farmhouses, barns and dwellings' maakte ik dit nachttafereel. Een letterlijk nogal donker aquarel, ook al moet het een heldere maannacht zijn. Een sttatus die ook nog ens versterkt wordt door de aanwezigheid van sneeuw. Het bereiken van een rustige zen-achtige sfeer stond bij mij bij het maken ervan op de eerste plaats. De prijs is exclusief lijst en/of passe-partout.
€95,00

Milford Sound

Milford Sound

Milford Sound is een bijna magische plek op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Diepe fjorden marken het kustgebied. Milford Sound wordt gezien als de meest sublieme. Vanaf de honderden meter hoge rotswanden klettert het water omlaag. Het diepe, ver in het land doordringende fjord mondt uit in de Tasman Zee. Het wat een onvergetelijke ervaring er scheep te gaan. Om ons heen luierende zeehonden op de rotsen, laag vliegende vogels, snelle vissen in het water. Soms mist.
€75,00

Milford Sound - Misty

Milford Sound - Misty

Milford Sound is een bijna magische plek op het Zuidereiland van Nieuw Zeeland. Diepe fjorden marken het kustgebied. Milford Sound wordt gezien als de meest sublieme. Vanaf de honderden meter hoge rotswanden klettert het water omlaag. Het diepe, ver in het land doordringende fjord mondt uit in de Tasman Zee. Het wat een onvergetelijke ervaring er scheep te gaan. Om ons heen luierende zeehonden op de rotsen, laag vliegende vogels, snelle vissen in het water. Soms mist.
€75,00

Mirror

Mirror

Sinds enige tijd ben ik gefascineerd door het werk van de Amerkaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door aan elk werk een bepaalde emotie toe te voegen. Zijn werk valt daardoor te plaatsen in het magisch realisme. Zijn wat grauwe natuur (bosrand) inspireerde me tot MIRROR, waarbij een herfstige of winterse omgeving zich weerspiegelt in het water. De reflectie geeft een extra dimensie aan zijn bijna in zichzelf gekeerde wereld.  De vermelde prijs is exclusief lijst en passe-partout
€75,00

Monhegan Island Lighthouse

Monhegan Island Lighthouse

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van een aantal Amerikaanse kunstenaars zoals Andrew Wyeth (Pennsylvania en Maine), Bradley Hendershot (Pennsyvania) en Edward Hopper (New York). Van Edward Hopper ben ik al tientallen jaren enorm onder de indruk. Veel van zijn werken heb ik ook live gezien. Alle drie behoren ze tot de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten .Het werk van Wyeth en Hendershot herken je aan hun beperkte palet van voornamelijk aardetinten. Ze werken precies en gedetailleerd, en soms gaan ze voorbij het pure realisme door elk werk een vreemd stukje emotie mee te geven. Hun werk valt daardoor soms te plaatsen in het magisch realisme. Dat geldt nog in meerdere mate voor het imponerende werk van Edward Hopper. Ik probeer ze in mijn aquarellen niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hen gecreëerde sfeer te concentreren. Monhegan Island Lighthouse is een vuurtoren op Monhegan Island, Maine (USA), en voor het eerst opgericht in 1824. De huidige vuurtoren werd gebouwd in 1850. Het was het laatste belangrijke ontwerp van Alexander Parris (architect) Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€95,00

Mormon Row

Mormon Row

In augustus en september 2017 maakten we een roadtrip door een aantal Amerikaanse staten. De start vond plaats in Jackson Hole, in de buurt van het Grand Teton National Park. In dit park liggen een aantal typische (oude) Amerikaanse boerderijen, o.a. bij Mormon Row. Midden in een imponerend vlak grasland, met op de achtergrond de hoge grijsblauwe bergtoppen, de 'tetons'. Volgens Wikipedia: Mormon Row is a historic district in Teton County, Wyoming, United States that is listed on the National Register of Historic Places. De prijs is exclusief lijst en/of passe-partout.
€95,00

No Storm Signal

No Storm Signal

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Wyeth (1917-2009). Hij is een van de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten en schilderde vooral het platteland van Pennsylvania en Maine. Het werk van Wyeth herken je aan zijn beperkte palet bestaande uit aardetinten. Als materiaal gebruikte hij vaak waterverf en ei tempera. Al werkte hij precies en gedetailleerd, toch ging hij voorbij het pure realisme door elk werk een stukje emotie mee te geven. Zijn werk valt te plaatsen in het magisch realisme. Ik probeer in mijn aquarellen hem niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hem gecreëerde sfeer te concentreren. Ik ben niet in Pennsylvania en Maine geweest , maar heb in de Verenigde Staten veel landschappen en kusten gezien die er sterk op lijken. Het aquarel is gemaakt op 300 grams papier (Canson). De vermelde verkooprijs is zonder lijst / glas.
€75,00

Pemaquid Point Lighthouse

Pemaquid Point Lighthouse

Sinds kort ben ik gefascineerd door het werk van een aantal Amerikaanse kunstenaars zoals Andrew Wyeth (Pennsylvania en Maine), Bradley Hendershot (Pennsyvania) en Edward Hopper (New York). Van Edward Hopper ben ik al tientallen jaren enorm onder de indruk. Veel van zijn werken heb ik ook live gezien. Alle drie behoren ze tot de bekendste en meest geliefde kunstenaars van de Verenigde Staten .Het werk van Wyeth en Hendershot herken je aan hun beperkte palet van voornamelijk aardetinten. Ze werken precies en gedetailleerd, en soms gaan ze voorbij het pure realisme door elk werk een vreemd stukje emotie mee te geven. Hun werk valt daardoor soms te plaatsen in het magisch realisme. Dat geldt nog in meerdere mate voor het imponerende werk van Edward Hopper. Ik probeer ze in mijn aquarellen niet volledig te imiteren, maar me vooral op door door hen gecreëerde sfeer te concentreren. De vuurtoren is honderden keren geschilderd door verschillende Amerikaanse Hendershot, o.a. door Ray Hendershot. Het Pemaquid Point Light is een vuurtoren aan de Atlantische kust van de Amerikaanse staat Maine, vlakbij de plaats Bristol. De toren stamt uit 1835 en verving een vuurtoren die reeds in 1827 was gebouwd maar die op termijn dreigde in te storten. De vermelde prijs is ecluzief lijst en passe-partout
€95,00

Rockland Lighthouse

Rockland Lighthouse

Geïnspireerd door de vuurtorens van Edward Hopper en Andrew Wyeth heb ik inmiddels zelf ook al meerdere vuurtorens gschilderd. Lang geleden enkele Bretonse (in olieverf) en in 2019 als aquarel, in de kleuren (sepia-achtig) van de farmhouses van Andrew Wyeth. Wyeth aquarelleerde Rocklands Light in 1961. Op Wikipedia is het volgende hierover te lezen: Tenants Harbor Light, also known as Southern Island Light,is a lighthouse at the mouth of Tenants Harbor, St. George, Maine, United States. It appears in paintings by Andrew Wyeth and his son Jamie Wyeth, who have owned the lighthouse since 1978. De prijs is exclusief lijst en/of passe-partout.
€55,00

Subterranean 1

Subterranean 1

Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.
€95,00

Subterranean 2

Subterranean 2

Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.
€95,00

TOXIC TRACES 1 - Lybian Oil & Gas Fields

TOXIC TRACES 1 - Lybian Oil & Gas Fields

Ik maakte dit schilderij in het kader het thema van de InBeeld Kunstprijs 2019, uitgeschreven door het Huis van de Kunsten te Roermond (Limburg). Het thema voor deelname aan deze kunstprijs is: SPOREN / TRACES. Voor mezelf aanleiding een aantal schilderijen te maken op basis van dit thema. Voor mij passen ze ook nog eens prima in mijn reeks FINIS TERRAE (Het einde van de wereld).  Van ‘TOXIC TRACES - Lybian Oil & Gas Fields’ maakte ik twee varianten, beide geïnspireerd door de Belgische fotograaf en kunstenaar (conceptuele kunst, lucht- en satellietfoto’s) Mishka Henner. Google Earth is daarbij soms zijn muze. In 2011 maakte hij gebruik van foto’s boven de woestijnen van Lybië. Haarscherp laat hij de verwoesting en de vergiftiging zijn van het geschonden landschap. Een desolaat en vernietigd landschap: resten van boorinstallaties, olie- en gastanks, bassins, asfaltbanen, en vastgelopen voertuigen in het zand. Mijn ‘Toxic Traces’ zijn er door geïnspireerd. Het zijn geen kopieën van Henners landschappen, maar wel een eerbetoon aan hem. Het zijn sporen in het zand. Dat wat overblijft. Een definitieve keuze van de inzending voor de InBeeld kunstprijs 2019 volgt later.
€195,00

TOXIC TRACES 2 - Lybian Oil & Gas Fields

TOXIC TRACES 2 - Lybian Oil & Gas Fields

Ik maakte dit schilderij in het kader het thema van de InBeeld Kunstprijs 2019, uitgeschreven door het Huis van de Kunsten te Roermond (Limburg). Het thema voor deelname aan deze kunstprijs is: SPOREN / TRACES. Voor mezelf aanleiding een aantal schilderijen te maken op basis van dit thema. Voor mij passen ze ook nog eens prima in mijn reeks FINIS TERRAE (Het einde van de wereld).  Van ‘TOXIC TRACES - Lybian Oil & Gas Fields’ maakte ik twee varianten, beide geïnspireerd door de Belgische fotograaf en kunstenaar (conceptuele kunst, lucht- en satellietfoto’s) Mishka Henner. Google Earth is daarbij soms zijn muze. In 2011 maakte hij gebruik van foto’s boven de woestijnen van Lybië. Haarscherp laat hij de verwoesting en de vergiftiging zijn van het geschonden landschap. Een desolaat en vernietigd landschap: resten van boorinstallaties, olie- en gastanks, bassins, asfaltbanen, en vastgelopen voertuigen in het zand. Mijn ‘Toxic Traces’ zijn er door geïnspireerd. Het zijn geen kopieën van Henners landschappen, maar wel een eerbetoon aan hem. Het zijn sporen in het zand. Dat wat overblijft. Een definitieve keuze van de inzending voor de InBeeld kunstprijs 2019 volgt later.
€195,00

Bonneville Salt Flats Utah

Bonneville Salt Flats Utah

In september 2017 maakte ik met mijn vrouw opnieuw een roadtrip door Amerika. Na Chicago en het Yellowstone National Park reden we zuidwaarts, naar Utah. We reden over de liniaalrechte weg tussen Salt Lake City (Utah) en West Wendover (Nevada). Midden door de onmetelijke zoutvlaktes. De felle zon die opspatte uit het witte zout deed pijn aan de ogen. In de verte boven de bergen kleurde de hemel donker. Maar de regen kwam niet. De vermelde prijs is exclusief lijst en passe-partout.
€85,00

Vlissingen

Vlissingen

De kust bij Vlissingen. Zeeland, prachtige lichtval tegen te avond. De vermelde prijs is eclusief passe-partout en lijst.
€75,00

Apocalyps 1

Apocalyps 1

Dit schilderij is een vervolg op het thema dat ik met de David Bowie (Blackstar) en de Leonard Cohen (You Want It Darker) reeks in de loop van 2016 uitwerkte. Bij dit schilderij keer ik terug naar het uitgangsthema: 2001 A Space Odyssey. Het boek van Arthur C. Clarke en de film van Stanley Kubrick zijn hierbij leidend. En met name het moment waarop astronaut Dave Bowman op het punt staat de vitale boordcomputer HAL 9000 van het ruimteschip uit te schakelen. Een bijna ontroerende scène. HAL: I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. My mind is going. There is no question about it. I can feel it. I can feel it. I can feel it. I'm a.... fraid. Good afternoon, gentlemen. I am a HAL 9000 computer. I became operational at the H.A.L. plant in Urbana, Illinois on the 12th of January 1992. My instructor was Mr. Langley, and he taught me to sing a song. If you'd like to hear it, I can sing it for you. Bowman: Yes, I'd like to hear it, HAL. Sing it for me.  
€795,00

Apocalyps 2

Apocalyps 2

In vervolg op Apocalyps1 een vergelijkbaar werk. Bowie (Blackster), A Space Odyssey (Kubrick), Yout Want it Darker (Cohen): de beelden buitelen over elkaar heen. In Apocalyps 2 komt er een bijna angstaanjagende rode planeet op de kijker af. Ik heb getracht de dreiging vsueel door de kleur rood (vuur, vernietiging, passie) tot uitdrukking te laten komen. Het nieuwe werk heeft ook alles te maken met de mondiale ontwikkelingen waarin blinde wereldleiders nietsontziend tewerk gaan om mensen tegen elkaar op te zetten. Waar dat toe kan leiden, heeft de geschiedenis meerdere keren bewezen. Misschien is het mijnerzijds ook wel een soort bezwering om het Armageddon af te wenden. Geen vrolijk thema, maar het is tevens een spel van rood en zwart.
€895,00

Blackstar - A Tribute to David Bowie

Blackstar - A Tribute to David Bowie

BLACKSTAR was de titel van het laatste album van David Bowie. Op 8 januari 2016 overleed hij op 69-jarige leeftijd. Pas bij zijn dood werd bekend dat hij al anderhalf jaar ongeneeslijk ziek was. In Blackstar blikt hij vooruit op zijn dood en terug op zijn leven. In een begeleidende videoclip kun je hem letterlijk op zijn sterfbed zien liggen. En zelfs toen had niemand door hoe slecht het met zijn conditie gesteld was. Alle nummers in Blackstar staan bol van de verwijzingen naar zijn aanstaande dood. In het gelijknamige nummer zing hij o.a.: Something happend on the day he died / Spirit rose a metre and stepped aside / Somebody else took his place, and bravely cried: I´m a blackstar. I´m a blackstar. David Bowie mag dan nu een stilgevallen, doods leven leiden, maar ik houd hem levend door zijn BLACKSTAR aan het firmament te blijven zien. Bij daglicht, als een zwarte ster. Blackstar is het derde doek in mijn 'zwarte reeks' en is door mij geschilderd in de periode november 2016 - februari 2017.
€650,00

Where are you now

Where are you now

Geïnspireerd door een songtekst uit 'You Want It Darker', het allerlaatste album van Leonard Cohen (1934-2016). In dit geval het nummer 'Steer your way'. Een prachtig 'zwart en donker' gezongen nummer. Huivering in zijn woorden: Steer your way through the ruins / Of the altar and the mall / Steer your way through the fables / Of creation and the fall / Steer your way past the palaces / That rise above the rot They whisper still, the ancient stones / The blunted mountains weep Ik schilder een bizarre omgeving in een blinde nacht in de resten van het heelal. De laatste pogingen zijn ondernomen om er leven en contact te vinden: Where are you now. Zonder vraagteken. Een vaststelling bijna.
€795,00

Yellowstone / Grand Prismatic Spring

Yellowstone / Grand Prismatic Spring

In de maanden augustus en september 2017 maakten we weer een roadtrip door een zestal Amerkaanse staten. Het Yellowstone National Park, op de grens van Wyoming, Monatana en Idaho, stond daarbij prominent op ons programma. Waar kun je immers meer inspiratie opdoen voor je schilderijen als daar. Een geologisch natuurgebied zoals er op aarde maar weinig zijn. Met een enorme variatie aan kleuren en natuurverschijnselen, zoals de honderden hete bronnen die je overal in het onmetelijke ´park´ verrassen. Het waren bijna buitenaardse dagen die we er doorbrachten. Een reis naar een universum waar je nog veel langer zou willen zijn. Thuisgekomen ben ik onmiddellijk begonnen aan het verwerken van de duizenden indrukken. En ontdek je je tekortkomingen. De natuur blijkt je in alle opzichten te overtreffen als kunstenaar. Toch heb ik me gewaagd aan de Grand Prismatic Spring, in het westen van Yellowstone NP, Wyoming. Een uitgestrekt warm bad met opaal water boven een oranje bodem van mineralen. Het is mijn eerste schilderij in de Yellowstone-reeks.
€650,00

Floating Weightless 1 - Coming Home

Floating Weightless 1 - Coming Home

Olieverf op doek, maar ook Japans zeewier. Het werk behoort tot de subcategorie A SPACE ODDITY, en is geïnspireerd door de tekst van MAJOR TOM, een song van David Bowie De afgelopen jaren ben ik steeds meer bezig met de abstractie over de eindigheid van het leven en de oneindigheid van het heelal. Een fragment:     Earth below us
drifting, falling.
Floating weightless
coming home...
Earth below us
drifting, falling.
Floating weightless
coming, coming
home...
home.....
€895,00

Floating Weightless 2 - There's no reply

Floating Weightless 2 - There's no reply

Olieverf op doek, maar ook Japans zeewier. Het werk behoort tot de subcategorie A SPACE ODDITY, en is geïnspireerd door de tekst van MAJOR TOM, een song van David Bowie De afgelopen jaren ben ik steeds meer bezig met de abstractie over de eindigheid van het leven en de oneindigheid van het heelal. Een fragment:   Earth below us
drifting, falling.
Floating weightless
coming home...
Earth below us
drifting, falling.
Floating weightless
coming, coming
home...
home.....
€895,00

Golden Bay Dreams

Golden Bay Dreams

In 2015 reisden mijn vrouw en ik zes weken door Nieuw Zeeland. Een fantastisch land met de verbeelding ontstijgende landschappen. Van tropische regenwouden tot gletsjers. Van Bounty stranden tot vulkanische wereldwonderen. Kortom, meer inspiratie dan je aan kunt.  In deze reeks probeer ik het imaginaire te verbinden met de werkelijkheid. Landschappen vanuit een ander perspectief, van boven of van schuin boven af gezien. Zo ook bij de Golden Bay (aan de noordkust van het Zuidereiland). Bijna een luchtfoto, in de kleuren zoals een sprookjesachtige kust kan zijn. De zomer.
€650,00

Goldfields Apache Junction Arizona

Goldfields Apache Junction Arizona

Goldfield (later: Youngsberg) was een gouddelverstadje in Arizona, in de buurt van Apache Junction. Tegenwoordig is het niet meer dan een Ghost Town, enkel nog bezocht door toeristen. Het dorp werd omstreeks 1892 gesticht, tijdens de Amerikaanse Goldrush. In 2012 reden we er in de buurt rond. Indrukwekkende landschappen, zoals we er al meer gezien hadden tijdens onze reis door California, Nevada, Utah en Arizona.  Op het doek heb ik uitsluitend gewerkt met pigmenten (vooral oker), modelleerpasta, goudverf en bladgoud. In het landschap (van boven af gezien) heb ik nog (net zichtbaar) de kavels ingetekend.
€795,00

I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. I can feel it

I'm afraid. I'm afraid, Dave. Dave, my mind is going. I can feel it. I can feel it

De titel van dit doek is ontleend aan een dialoog uit de filosofische sciencefictionfilm 2001: A Space Odyssey (1968) van Stanley Kubrick, gemaakt naar het gelijknamige boek van Arthur C. Clarke, eveneens uit 1968. De dialoog is die tussen de HAL 9000 boordcomputer van het ruimteschip Dicovery One en Dave Bowman, een van de astronauten. HAL: I'm afraid. I'm afraid, Dave, my mind is going. I can feel it. I can feel it. My mind is going. There is no question about it. I can feel it. I can feel it. I'am a.... fraid. Good afternoon, gentlemen. I'm a HAL 9000 computer. I became operational in the H.A.L. plant in Urbana, Illinois, on the 12th of January 1992. My instructor was Mr. Langley, and he taught me to sing a song. If you'd like to hear I can sing it for you. Dave Bowman: I'd like to hear it, HAL. Sing it for me.
€795,00

Milford Sound. Of Silence

Milford Sound. Of Silence

We vertrekken 's morgens uit Te Anau. En volgen de State Highway 94 door fantastische landschappen. Met de Lord of the Rings op onze hielen. De zon klimt langzaam boven de zwarte kammen. Weerspiegelen zich in de Mirror Lakes. En dan is er de donkere Hoemr Tunnel. Het landschap wordt nog ruiger. En dan ineens doemt, na ruim twee uur rijden, Milford Sound op. Hoge bergwanden omkaderen het feërieke fjord. Alsof je in een sprookjeswereld beland bent. Alle geluid ontbreekt. Zelfs de van honderden meters hoogte neerkletterende watervallen zijn met stomheid geslagen. The Sound of Silence. In de verte piekt de bijna 1700 meter hoge Mitre Peak. Een driehoek sneeuw op de top spettert zonlicht.
€650,00

Moeraki Boulders - Close Encounters

Moeraki Boulders - Close Encounters

In 2015 reisden mijn vrouw en ik zes weken door Nieuw Zeeland. Een fantastisch land met de verbeelding ontstijgende landschappen. Van tropische regenwouden tot gletsjers. Van Bounty stranden tot vulkanische wereldwonderen. Kortom, meer inspiratie dan je aan kunt.  In deze reeks probeer ik het imaginaire te verbinden met de werkelijkheid. Landschappen vanuit een ander perspectief gezien. In dit geval verwijzen deze versteende 'spherical boulders'op het Koekhohe-strand bij Moeraki (Zuidereiland) naar oude Maori legendes. De gigantische grijze ronde stenen zouden zijn achtergelaten door oude goden uit de tijd dat de Maori's neerstreken in Nieuw Zeeland. Close Encounters...
€650,00

Phantom Birds at Tunnel Beach

Phantom Birds at Tunnel Beach

Zes weken lang waren we in het voorjaar van 2015 in Nieuw Zeeland. onder andere om een van onze zonen te bezoeken die daar al meer dan een jaar werkte aan de Otago University in Dunedin (Zuidereiland). Op een steenworp van zijn woning ligt het fascinerende kustlandschap van Tunnel Beach. We wandelden ernaartoe. Beter: we daalden over een lang, slingerend pad af naar de rotsachtige kust. Vogels vlogen op uit het hoge, sprietige gras. En ineens is daar de 'hemelpoort' van steen. Golven spatten wit en schuimend uit elkaar. Bij laag water kun je erdoorheen lopen. Nu beperken we ons tot een wandeling over de hoge rug. Gladde mossoorten onder onze voeten. De 'vogels' zijn van Japans zeewier.
€895,00

Skyfall 1 - This is the end

Skyfall 1 - This is the end

In de zomer van 2016 bouw ik mijn reeks A Space Odyssey verder uit. Nu neem ik als uitgangspunt de teksten van nummers uit de popmuziek. Na Major Tom van David Bowie, op wiens teksten ik de serie Floating Weightless, maakte, neem ik nu de titelsong van de Bondfilm Skyfall als uitgangspunt. En dan met name de gepassioneerde vertolking door de zangeres Adèle: SKYFALL dus. Het zal opnieuw een soort drieluik worden, hoewel de werken ook afzonderlijk heel goed tot hun recht komen. Skyfall 1 krijgt als titel mee 'This is the end'. This is the end Hold your breath and count to ten Feel the earth move and then Hear my heart burst again
€345,00

Skyfall 2 - Where the worlds collide and days are dark

Skyfall 2 - Where the worlds collide and days are dark

In de zomer van 2016 bouw ik mijn reeks 'A Space Odyssey' verder uit. Nu neem ik als uitgangspunt muzieknummers uit de popmuziek. Na Major Tom van David Bowie, op wiens teksten ik de serie 'Floating Weighless maakte, neem ik nu de Bondfilm Skyfall als uitgangspunt, en dan met name de gepassioneerde vertolking door de zangeres Adèle: SKYFALL dus. Het zal opnieuw een soort drielijk worden, hoewel de werken ook afzonderlijk heel goed tot hun recht komen. Skyfall 2 krijgt als titel mee: WHERE WORLDS COLLIDE AND DAYS ARE DARK. Skyfall is where we start A thousand miles away and poles apart Where worlds collide and days are dark  
€345,00

Skyfall 3 - When it crumbles

Skyfall 3 - When it crumbles

In de zomer van 2016 bouw ik mijn reeks A Space Odyssey verder uit. Nu neem ik als uitgangspunt teksten van numers uit de popmuziek. Na Major Tom van David Bowie, een nummer dat me inspireerde tot het maken van de serie Floating Weightless, neem ik nu de titelsong van de Bondfilm Skyfall als uitgangspunt. En dan met name de gepassioneerde vertolking ervan door de zangers Adèle: SKYFALL dus. Het zal opnieuw een soort drieluik worden, hoewel de werken ook afzonderlijk heel goed tot hun recht komen. Skyfall 3 krijgt als titel mee: WHEN IT CRUMBLES When it crumbles  We will stand tall Face it all together
€345,00

To the Fiordlands - Englinton Valley

To the Fiordlands - Englinton Valley

Een aantal dagen in het natste deel van Nieuw Zeeland: de Fiordlands. De hoeveelheden regen per jaar zijn er gigantisch. Maar als we daar zijn is er volop zon. We wijden door hallucinerende landschappen. Groen meestal. Erg groep. En van tijd tot tijd een eindeloze, dorre vlakte, zoals in Englinton Valley. Het doet denken aan The Lord of the Rings (waarvoor hier in de omgeving o.a. opnamen hebben plaatsgevonden). Het felgele, geërodeerde landschap met hoog, wuivend gras steekt fel af tegen de donkere, bijna zwarte bergen op de achtergrond. We zijn op weg naar Milford Sound. Het fjordenlandschap van Nieuw Zeeland. De 'vogels' zijn van Japans zeewier.
€650,00

Fjaðrárgljúfur Canyon

Fjaðrárgljúfur Canyon

  De Fjaðrárgljúfur is een indrukwekkende kloof in het zuiden van IJsland, iets ten westen van het plaatsje Kirkjubæjarklaustur. Globaal 100 meter hoog en 2 km lang. Door deze kloof stroomt de kleine Fjaðrá rivier die even verderop in de rivier Skaftá uitmondt. De Fjaðrárgljúfur is 's zomers een groene kloof. 's Winters heerst er een ander regiem. De kloof loopt door een zacht granualair gesteente waar zich lagen met lava en andere intrusies bevinden. De gigantische formatie is zo'n 2 miljoen jaar geleden ontstaan. Toen de ijskap zich aan het eind van de ijstijd terugtrok ontstonden er diepe meren en door de gletsjer uitgeslepen kloven en valleien. Met het verder smelten van de gletsjer werd er steeds meer puin naar de meren gevoerd, waardoor deze zich met verschillende sedimenten begonnen te vullen.  Wat ik wil laten zien met dit schilderij is minder de werkelijke weergave van het landschap, maar vooral de tijdloze kracht en de invloed van het klimaat van de laatste miljoenen jaren op dit ruige stuk IJsland.
€895,00

Iceland - Crater Edge

Iceland - Crater Edge

IJsland is een land van lava. Dus ook van kraters. Voor een deel wordt het land verwarmd door geothermische energie. In de loop van de geschiedenis zijn er regelmatige uitbarstingen geweest van vulkanen, en de sporen daarvan tref je over het hele land. Vulkanen in ruste zijn er dan ook in overvloed. Soms zijn de wanden ervan met veelkleurige mossen bekleed. Dan weer is de kratermond gevuld met water. Dat dan weer alle kleuren van de regenboog kan krijgen, afhankelijk van welke metalen en mineralen zich erin bevinden. De combinatie met sneeuw maakt het landschap bizar, buitenwerelds bijna. Alsof je op een andere planeet bent.
€895,00

Iceland - Frozen

Iceland - Frozen

IJsland is een land dat me blijft inspirerern: vulkanen, lava, gletsjers, ijsmassa's, modderstromen. Een geologisch paradijs. Indrukwekkend kaal, want bomen groeien er nauwelijks. En het weer verandert er elk uur. Ik kan het uit eigen ervaring weten. Het is duidelijk dat de landschappen me inspireren om ze in een of andere vorm op het doek te toveren. De ruigheid ervan. 
€895,00

Iceland - Svinafellsjökull Glacier

Iceland - Svinafellsjökull Glacier

Mijn fascinatie voor de IJslandse landschappen is in de herfst van 2013 bij me teruggekeerd. Opnieuw stortte ik me op de bijna onwereldse landschappen. Eerdere, in acryl geschilderde landschappen herschilderde ik in olieverf. Vanaf januari 2014 ben ik met een aantal nieuwe IJslandse landschappen begonnen. Nu meer vertikaal dan horizontaal (immers: landscape). Mijn voorlopige standaard afmeting is 80x100. Mogelijk zijn ze in combinatie ook als tweeluik te gebruiken. Het hier afgebeelde landschap bevindt zich in de buurt van Skaftafell (Zuid-Midden van IJsland) en de Svinafellesjökul Glacier.
€895,00

Interstellar

Interstellar

Ik heb altijd astronaut wilen worden. Ik zal de kans helaas niet meer krijgen. Zoals ik lang geleden gefascineerd werd door de film 2001, A Space Odyssey (1968) van Stanley Kubrick, werd ik dat opnieuw in het vliegtuig op weg naar Tokyo door het zien van de film Interstellar. Interstellar is een Amerikaanse sciencefictionfilm uit 2014, geregisseerd door Christopher Nolan. Om aan alle ellende te ontsnappen, werkt de NAS aan een kolonisatieprogramma van andere planeten. Cooper (Matthew McConaughey) wordt er met zijn ruimteschip Endurance op uitgestuurd om op een nieuwe planeet kwartier te maken voor de mensheid. Vanaf Coopers lancering draait het plotseling om overleven. Ik verdwijn in een wormgat en schilder wat ik op mijn interstellaire reis ben tegengekomen. Dit, dus. Een verlaten ruimtestation in ontbinding.  
€995,00

Lone tree at Vatnajökull

Lone tree at Vatnajökull

De gletsjer Vatnajökull bevindt zich in het zuidoosten van het land en heeft een oppervlakte van ongeveer 8100 km² en bedekt hierdoor 8% van het areaal van IJsland met een ijskap die tot 1000 meter dik is. In 2004 is ruim de helft van de gletsjer onderdeel van het nationaal park Skaftafell  geworden, dat sinds 2008 onderdeel vormt van het in dat jaar opgerichte Nationale Park Vatnajökull. Het is winter, en de enige boom die aan de voet van de gletsjer lijkt te staan is als versteend, dood. Niet in staat via zijn wortels water op te zuigen uit het lavaveld. Ook in de zomer geen bladeren, dus. Koud is het. Guur.
€1295,00

California Dreamin'

California Dreamin'

In het najaar van 2012 reizen mijn vrouw en ik een maand lang door een aantal staten van Amerika: California, Nevada, Utah en Arizona. De bijna surrealistische, wijdse landschappen laten een onvergetelijke indruk achter. Het laatste deel van de roadtrip gaat van Los Angeles naar San Francisco, over de Pacific Coast Highway. Meer dan 500 kilometer over Highway no. 1 langs de hoge kliffen met uitzicht op de machtige oceaan links van je. Je wil dat het nooit ophoudt. Het hier afgebeelde landschap verbeeldt de sunset in de omgeving van Big Sur, een kilometer of 30 onder Carmel-Monterrey waar we zullen overnachten.
€1295,00

Zabriskie Point

Zabriskie Point

Zabriskie Point is een bekend uitkijkpunt in het Death Valley National Park in Californië. Het is één van de heetste plekken op aarde en wordt gekenmerkt door zijn pastelkleurige golvende duinlandschap waar zo goed als niets leeft. In september 2012 reisden we door een aantal staten van de V.S. en bezochten ook Death Valley en Zabriskie Poit. Bij een temperatuur van 43 graden. Zabriskie Point maakte een onvergetelijke indruk op me. Het adembenemende landschap kantelde. Maar dat kan ook zijn oorzaak hebben in het zoute zweet dat mij ogen indruppelde. Hallucinatie, in ieder geval. De plek is vernoemd naar de Amerikaanse zakenman en onderdirecteur van de Pacific Coast Borax Company:Christian Breevoort Zabriskie (1864 - 1936). Zabriskie Point is tevens de titel van een film van Michelangelo Antonioni uit 1970. Slechts een klein gedeelte van de film speelt zich ook daadwerkelijk af op deze plaats.
€995,00

Arches: The Three Gossips

Arches: The Three Gossips

Arches National Park in Utah (USA) biedt een kaleidoscopisch beeld van verbluffende landschappen. Geologische tovenarij die je verbluft achterlaat. In alle kleuren rood  schieten de meest rare vormen de rotsbodem uit. Een van de meest kenmerkende zijn 'The Three Gossips'. Versteende bijbelse beelden lijken het wel. Al eeuwen staan ze daar onwrikbaar op hun rotsbodem. Verderop volgen de honderden door wind en andere erosie uitgeselten boogformaties. Geen mensenhand is er aan te pas gekomen. Een oerlandschap.
€995,00

Hraunfossar

Hraunfossar

Een van de meest indrukwekkende landschappen ervaar je als je voor de lavawatervallen van Hraunfossar staat. Uit de lavawanden spuit schuimend water de woeste rivier in. En bij een beetje zon zijn er duizend kleuren. Hoezo, een grijs land? De prijs is inclusief baklijst.
€695,00

Olmsted Point

Olmsted Point

Een van de vele bekende plekken in het grote Yosemite National Park (Californië / USA) is Olmsted Point. Machtig uitzicht vanaf de Tioga Road die dwars door het uitgestrekte natuurpark loopt. Je bent dan inmiddels al op 2500 meter hoogte. De natuur is er overweldigend en tevens ongenaakbaar. Kortom: meer dan genieten.
€1095,00

Hurricane with golden cubes

Hurricane with golden cubes

Een dreigende hurricane boven een woestijnachtig landschap. In de 'trechter' wordt het afval vanaf de bodem meegzogen de lucht in. Een vreemd verschijnsel doet zich parallel voor in de lucht: een invasie van goudachtige kubussen, verschillend van formaat. De kubussen brengen hun kleur aan in het nieuwe, schoongeveegde landschap. Een soort herschepping van het stuk aarde dat door de krachtige hurricane verwoest leek. 
€895,00

Big Apple Gates 2

Big Apple Gates 2

Onderdeel van het drieluik Big Apple Gates, middelste deel. Geïnspireerd door de saffraankleurige constellatie 'The Gates' van kunstenaar Christo in Central Park in New York, februari 2005. Op de 'palen' zijn teksten te lezen: de taperecordings van de crew van United Flight 175. Het is 11 september 2001, en de WTC-torens in New York zullen binnen snel veranderen in een hoop stof en verwrongen staal. De prijs is inclusief baklijst (zwart met gouden rand)
€275,00

Big Apple Gates 3

Big Apple Gates 3

Onderdeel van het drieluik Big Apple Gates: rechter deel. Geïnspireerd door de saffraankleurige constellatie 'The Gates' van kunstenaar Christo in Central Park in New York, februari 2005. Op de 'palen' staan teksten te lezen: het zijn de taperecordings van de laatste telefoongesprekken die passagiers voeren vanuit de vliegtuigen die niet veel later de WTC-torens in New York binnen vliegen, 11 september 2001. De prijs is inclusief baklijst (zwart met gouden rand)
€275,00

Eternal Sunshine of a Spotless Mind

Eternal Sunshine of a Spotless Mind

Zwarte gaten in de ruimte maken plaats voor het licht van de zon. En als een astronaut gaat de fantasie van de geest op zoek naar het onkende. Zonder ooit een vaste plek te vinden Eindeloze reis.
€695,00

Ode Maritima

Ode Maritima

De Portugese schrijver-dichter Fernando Pessoa schreef als Alvaro de Campos het lange gedicht Ode Maritima Een fragment ervan is verwerkt in het aardse schilderij met dezelfde titel.
€695,00