Galerie

Vaak werk ik ook op papier. Soms verwerk ik daarbij Japans zeewier in mijn 'papieren' kunst. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Het wordt vooral geteeld bij het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media. Of verwerk ik karton (reliëf) in mijn schilderijen. In feite zou ik nog veel meer erin kunnen verwerken: papier, plastic etc.

uit 2002 tot 2024 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

PERMAFROST BLUES no.1 - KATORGA

PERMAFROST BLUES no.1 - KATORGA

2024

Al aan het eind van 2022 begon ik aan de reeks PERMAFROST BLUES. Dat had alles te maken met de dreiging die vanuit Rusland verontrustende vormen begon aan te nemen, Permafrost verwijst naar de toendra van Siberië, de Goelag, en de kille, onmenselijke politiek van de zelfbenoemde dictaror. Met het uitbreken van de oorlog met Oekraïne begon ik al snel aan een andere (15-delige) reeks UKRAINE SORROWS. Vanwege allerlei omstandigheden raakte de 5-delige reeks Permafrost Blues in de verdrukking. Pas in de loop van 2024 maakte ik de reeks af. Hier dus no. 1 (uit 2022).  

PERMAFROST BLUES no.2 - KOLYMA

PERMAFROST BLUES no.2 - KOLYMA

2024

Al aan het eind van 2022 begon ik aan de reeks PERMAFROST BLUES. Dat had alles te maken met de dreiging die vanuit Rusland verontrustende vormen begon aan te nemen, Permafrost verwijst naar de toendra van Siberië, de Goelag, en de kille, onmenselijke politiek van de zelfbenoemde dictaror. Met het uitbreken van de oorlog met Oekraïne begon ik al snel aan een andere (15-delige) reeks UKRAINE SORROWS. Vanwege allerlei omstandigheden raakte de 5-delige reeks Permafrost Blues in de verdrukking. Pas in de loop van 2024 maakte ik de reeks af. Hier dus no. 1 (uit 2022).  

PERMAFROST BLUES no.3 - PERM 36

PERMAFROST BLUES no.3 - PERM 36

2024

Al aan het eind van 2022 begon ik aan de reeks PERMAFROST BLUES. Dat had alles te maken met de dreiging die vanuit Rusland verontrustende vormen begon aan te nemen, Permafrost verwijst naar de toendra van Siberië, de Goelag, en de kille, onmenselijke politiek van de zelfbenoemde dictaror. Met het uitbreken van de oorlog met Oekraïne begon ik al snel aan een andere (15-delige) reeks UKRAINE SORROWS. Vanwege allerlei omstandigheden raakte de 5-delige reeks Permafrost Blues in de verdrukking. Pas in de loop van 2024 maakte ik de reeks af. Hier dus no. 1 (uit 2022).  

PERMAFROST BLUES no.4 - GOELAG

PERMAFROST BLUES no.4 - GOELAG

2024

Al aan het eind van 2022 begon ik aan de reeks PERMAFROST BLUES. Dat had alles te maken met de dreiging die vanuit Rusland verontrustende vormen begon aan te nemen, Permafrost verwijst naar de toendra van Siberië, de Goelag, en de kille, onmenselijke politiek van de zelfbenoemde dictaror. Met het uitbreken van de oorlog met Oekraïne begon ik al snel aan een andere (15-delige) reeks UKRAINE SORROWS. Vanwege allerlei omstandigheden raakte de 5-delige reeks Permafrost Blues in de verdrukking. Pas in de loop van 2024 maakte ik de reeks af. Hier dus no. 1 (uit 2022).  

PERMAFROST BLUES no.5 - TAIGA

PERMAFROST BLUES no.5 - TAIGA

2024

Al aan het eind van 2022 begon ik aan de reeks PERMAFROST BLUES. Dat had alles te maken met de dreiging die vanuit Rusland verontrustende vormen begon aan te nemen, Permafrost verwijst naar de toendra van Siberië, de Goelag, en de kille, onmenselijke politiek van de zelfbenoemde dictaror. Met het uitbreken van de oorlog met Oekraïne begon ik al snel aan een andere (15-delige) reeks UKRAINE SORROWS. Vanwege allerlei omstandigheden raakte de 5-delige reeks Permafrost Blues in de verdrukking. Pas in de loop van 2024 maakte ik de reeks af. Hier dus no. 5 (uit 2024).  

Subterranean 1

Subterranean 1

2019

Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.

Subterranean 2

Subterranean 2

2019

Het werk is gemaakt naar aanleiding van de expositie van het werk van David Lynch in het Bonnefantenmuseum in Maastricht. Ik werd geïnspireerd door de overweldigende, geheimzinnige, unheimische en verontrustende werken van de Amerikaanse schilder-cineast. Ik heb gekozen voor aardse tinten: bister en Oost-Indische inkt, op 300grams papier.

Voyage to an Unknown Universe

Voyage to an Unknown Universe

2019

Mijn voorkeur voor reizen mag bekend zijn. Ik haal er inspiratie uit. Reizen naar het heelal zitten er helaas nog niet in. In ieder geval zal ik dat niet meer beleven. Wat natuurlijk wel kan is: die reis in je verbeelding te maken en vervolgens weer te geven op doek of papier. Dat is wat ik met Voyage to an Unknown Unoverse beoog. Wondere werelden kom je tegen op zo'n reis. Je kijkt je ogen uit. Het schilderij is gemaakt op 300 grams papier.

Le Pont du Diable

Le Pont du Diable

2002

Gemaakt tijdens een zomervakantie in de Franse Ardèche. We logeerden op een camping in de buurt. Het is een van de weinige aquarellen die ik gemaakt heb. Het aquarel is bekommentarieerd met teksten die de situatie van de dag en de plek weergeven. Le Pont du Diable betekent: de Duivelsbrug.

Vallon Pont d'Arc

Vallon Pont d'Arc

2002

Gemaakt tijdens een zomervakantie in de Franse Ardèche. We logeerden op een camping in de buurt. Het is een van de weinige aquarellen die ik gemaakt heb. Het aquarel is bekommentarieerd met teksten die de situatie van de dag en de plek weergeven.

The Big Climb

The Big Climb

2017

Spelen met verf. Zomaar wat losse gedachten visualiseren. Zo blij als een kind worden. En het luchtig houden. Lat het penseel het werk doen, volg je handbeweging.

Reis naar het einde van de nacht

Reis naar het einde van de nacht

2017

Spelen met verf. Je laten inspirerern door een mistige winterdag. Laat licht. Vroeg donker. Laat het penseel zijn werk doen. Je hand volgt vanzelf. De verbeelding aan de macht. Werk op 300 grams papier.

The long and windy road

The long and windy road

2017

Dit schilderij (op 300 grams papier) is geïnspireerd op het schilderij 'Een Hollandse Weg' (1880) van Anton Mauve (1838-1888). Mauve wordt gerekend tot de zogenaamde Haagse School (inderdaad, van het 'Panorama'), waartoe ook Hendrik Willem Mesdag, George Hendrik Breitner en Isaac Israëls worden gerekend. Mauve heeft zelf een korte tijd les gegeven aan de toen nog jonge Vincent van Gogh. Mijn 'Long and Windy Road' moet doen denken een donkere en zompige herfstdag laat in november. De vermelde verkoopprijs is exclusief lijst, c.q. passe-partout.

Road to Perdition

Road to Perdition

2017

Dit schilderij (op 300 grams papier) is evenals  The Long and Windy Road geïnspireerd op het schilderij 'Een Hollandse Weg' (1880) van Anton Mauve (1838-1888). Mauve wordt gerekend tot de zogenaamde Haagse School, waartoe ook Hendrik Willem Mesdag (inderdaad, van het 'Panorama'), George Hendrik Breitner en Isaac Israëls worden gerekend. Mauve heeft zelf een korte tijd les gegeven aan de toen nog jonge Vincent van Gogh. In de lucht van dit schilderij is Japans zeewier verwerkt. Mijn 'Road to Perdition' moet doen denken een donkere en zompige herfstdag laat in november. De vermelde verkoopprijs is exclusief lijst, c.q. passe-partout. De vermelde prijs is zonder lijst

Dashi Kombu

Dashi Kombu

2016

Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.

Dashi Kombu 1

Dashi Kombu 1

2016

Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.

Dashi Kombu 2

Dashi Kombu 2

2016

Een werk waarin Japans zeewier is verwerkt. Kombu (Japans: 昆布) is eetbaar bruinwier. Meer dan 90 procent van de Japanse kombu wordt geteeld, vooral bij en op het eiland Hokkaido. De gedroogde wieren worden weer soepel in water. Het levert fantastische vormen en kleuren op. Het zeewier laat zich goed hechten en beschilderen met acryl, olieverf en andere media.